vrijdag 16 augustus 2019

Dag 225 De kleine prins

Tollen



Ik voel me als de kleine prins op deze mooie dag.
Ik ben heel klein en mijn planeet is reuzegroot.
Er wonen veel mensen, en alhoewel die grote bal ronddraait, vliegen die er niet af.
Ik blijf zelf ook met mijn voetjes op de grond, maar ik begrijp het niet.
Ik wapper stevig met mijn armen en spring met een ferm elan omhoog, ik kom los van waar ik stond.
Kijk daarboven, daar hangt die bal… wat is ie mooi.
Ik strek mijn arm, mijn wijsvinger, en tot mijn allergrootste verbazing, landt de bal zachtjes als was het een bolletje watten, op het puntje van mijn laatste vingerkootje…
Hij voelt vast mijn aarzeling en twijfel.
Het lukt.
Mijn hart jubelt en ik voel me als een jongleur in een fantastisch circus.
Ik geef een fikse draai aan de bol en die draait en tolt dat het een lieve lust is…
Ook nu zie ik niets rondvliegen… alles lijkt stevig vast te zitten op mijn planeet.
Ik vraag me af of er in het grote hemelruim nog prinsjes zijn die met planeten spelen.
Prinsjes die zich bijna tovenaars en krachtpatser wanen…
Ik weet het niet.
Ik zie ze nergens.
Ik wapper nog eens stevig met mijn armen.
Ik vlieg.
Kijk ik vlieg…
Ik vlieg tussen de draaiende bollen en planeten…
Dit is leuk.
Cheerful, joyful, happy…
Ik voel me reuze…

Daag allemaal… we kunnen meer dan we denken…
Nog een dikke knuffel.

💚

3 opmerkingen:

  1. Waauw Claudine, een lach verschijnt op mn gezicht bij het lezen van je blog.
    Zooo blij dat je je super goed voelt. Kan je me even meenemen in je vlucht? Geniet van deze wonderbaarlijke dag!! Knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...