maandag 19 augustus 2019

Dag 228 Prince de Galles

Toerke doen



De kleine prins heeft een vaste stek gevonden. Het was eventjes zoeken… Het is wat planeten en sterren betreft behoorlijk druk in het heelal. Maar hij heeft gevonden en beslist.
Het is zo zalig vertoeven in zijn eigenste planeet.
Die is zo prachtig mooi van kleur, zijn lievelingskleurtje, paars.
De kleine prins denkt nog na over een naam voor zijn woonplekje.
Ik zou nog iets meer vertellen, maar het is eigenlijk, feitelijk een goed bewaard geheim.
Ik neem aan dat jij, te vertrouwen bent…
Ga je het niet verder vertellen dan?
Op die planeet woont namelijk een witte eenhoorn.
Die woont aan de achterkant, aan de donkere kant. Hij is lichtschuw.
Zwijgen hé hierover. Aan niemand zeggen… Stt.
Voor zichzelf heeft de kleine prins een naam bedacht. Hij gaat voortaan officieel door het leven als ‘le Prince de Galles’…. Dat klinkt goed en het verwijst een beetje naar zijn edele Franse afkomst. Over zijn roepnaam moet nog verder worden nagedacht. Dat is belangrijk. Maar dat komt later wel.
Eerst en vooral en bovenal is de prins een geboren avonturier.
Hij kan het dan ook niet laten om op ontdekkingstocht te gaan.
Hij heeft dikke touwen met mastworpen aan mekaar geknoopt, zo heeft hij een stevige touwladder. Dat maakt het een stuk makkelijker om in en uit het raam te klauteren wanneer het begint te kriebelen.
De wijze witte eenhoorn heeft hem de raad gegeven een beetje in de buurt te blijven als hij, nieuwsgierig als hij is, zijn exploratiedrang wil voeden.
En nog een klein geheimpje als afsluiter dan…maar beloof het hé: mondje dicht…
De eenhoorn heeft beloofd, ten stelligste, dat hij de kleine prins op zijn rug zou meenemen op een lange vlucht wanneer hij er klaar voor is.
Dat lijkt me behoorlijk grensverleggend.

Ik wens je een heel fijne dag.
Met of zonder avontuurlijke tochten…
Dikke knuffel.


💚

4 opmerkingen:

  1. Dag Claudine, prachtige tekening! Bedankt omdat je dit geheimpje toevertrouwd! Ik beloof dat ik het voor mezelf houdt. Prince de Galles in contact met de eenhoorn... hoe mooi is dat! Het hart ziet...maar ssst.
    Warme knuffel van nog een prinsje, Neste
    ❤️😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Serieuze schrijffout!!! Foei Neste! Ik houD het geheimpje voor mezelf!
    Sorry ze, nog niet goed wakker...❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopla, nog 1: je me toevertrouwT. Amai ze, tis mn dagje van fouten maken...
    ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Neste, de Prince de Galles en de eenhoorn vinden een tikfoutje geen probleem, zeggen ze... ❤️

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...