woensdag 19 juni 2019

Dag 185 Doorschijnend

Indringend



In het donker van de warme zomernacht loop ik door ritselende velden en langs krekelende heggen.
Het duister is verlicht door een zilverwitte gloed van een volle maan.
Gras en verdwaalde stokjes en takjes kraken onder mijn schoenen.
Mijn tred is lichtvoetig en doelloos.
Mijn hoofd is licht en mijn hart ontvankelijk.
Ik laat mijn blik over de verre horizon glijden.
Ik dwaal vaak over de lichtmistige paden.
Ik wijk er ook met genoegen van af.
Ik vul mijn longen met een mengeling van zuurstof en aardenevels.
Tot ik licht word in mijn hoofd.
Tot ik in staat ben te zien, gewaar te zijn van een andere dimensie…
Dan komt het moment dat het zich toont…
Het prachtige lichtwezen duikt op uit het niets en kijkt me vriendelijk aan.
Het is stil. Het zegt niks, terwijl zijn taal zelfs onder mijn huid verstaanbaar wordt.
In mijn zwijgende bewoordingen begrijpt het precies wat ik bedoel.
Het vertedert onze blik.
Het schept verbondenheid.
Het toont tegelijk de eindigheid en de eeuwigheid.
Het is nietig en groots.
Het is doorschijnend en doorzichtig en tegelijk onmiskenbaar aanwezig.
Het maakt tijd irrelevant.
Het verteert alle zorgen, alle pijn… met zijn liefdevolle uitstraling.
Het maakt oprecht gelukkig.
Het sluit zijn ogen met een trage knipoog…
En in een vingerknip is het verdwenen.
Ik wandel traag weer naar huis.
Fijne dag nog.

💜

6 opmerkingen:

  1. Hey Claudine...hoewel ik niet alles begrijp wat ik lees zijn er toch herkenbare gevoelens bij mij : duisternis, doelloosheid, verdwalen, door de eenzaamheid de weg niet meer vinden...ik wil me vastklampen aan kostbare herinneringen maar dat lukt me ook niet altijd, ik zoek maar ik vind niet...zelfs de stilte van de nacht brengt mij niet tot rust... toch dwingt er diep maar dan heel diep in mij iets dat mij doet volhouden en doorgaan...ik kijk dankbaar uit naar dit resultaat. Geniet van het licht van de volle maan...Knipoog Phil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Claudine, mag ik komen in jouw dromen die je dromen wil vannacht? Mooi liedje. Jouw tekst is zo intens, ik wil graag mee zweven.., mag ik?
    Het klinkt zo herkenbaar en waardevol!
    Laat ons samen genieten van die pracht! Warme knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen
  3. even het licht zien en je daar aan optrekken ....

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...