woensdag 30 januari 2019

Dag 126 Ondergronds

Wirwar


Ik hoor je wel al denken...
daar heb je haar weer met een boom.
Dat klopt.
Maar bomen zitten ingebakken in mijn genen en hebben al,
van zodra ik kon stappen, een belangrijke rol gespeeld in mijn leven.
Misschien was ik in een vorig leven wel een boom... wie weet.
Het begint met kijken.
En zien, en horen, en voelen.
Aanvankelijk is er alleen maar wat zichtbaar is.
Dat is mooi, die veranderingen in een boom,
door spelingen van het weer, en van de seizoenen.
Gaandeweg op mijn levenspad leerde ik wel
dat ik verder moest kijken dan mijn neus lang is.
Ik leerde ruimdenkend te zijn.
Dat betekent dieper gaan.
De wortels opzoeken.
Vol verbazing merkte ik dat zich heel wat interessants 
en boeiends aan het blote oog onttrekt.
Onder het oppervlak zit nog een hele wereld,
net zo intens en waardevol als die erboven.
Boven reikt naar de lucht.
Onder reikt diep in de aarde.
Alles is verbonden.
Een boom is een universum op zich.
Mensen zijn dat ook.
Voeten op de aarde.
Hoofd in de wolken.
Wij verbinden.
Da's mooi.
Voor wie het kan zien.
Voor wie bereid is verder te kijken dan wat oppervlakkig is.
Ik wens je een verrijkende nieuwe dag.

💚

4 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...