vrijdag 2 augustus 2019

Dag 211 Proper

Belletjes !



Ik zie er niet uit…
Ik weet het wel hoor.
Ik ben voluit in de natte verf gevallen.
Zomaar, uit evenwicht geraakt.
Plets. Pardoes. Verdikke toch.
Vlekkerige verf die plekken maakt die moeilijk weg te wassen zijn.
Ik heb zitten schrobben met vim en een nagelborstelke… da’s slecht voor ’t vel…
Dat weet ik echt wel hoor!
Foute boel… ik werd nog roder dan ik al was.
Maar er stond nog een doos onder de oude pompsteen.
Met vim krijg je alles proper, zei mijn mammie altijd.
Het hielp niks.
Daarom heb ik een lekker warm zeepbellen baddeke klaar gemaakt…
Ik ga me daarin weken tot mijn velletje helemaal rimpelig wordt.
Ik ga plonsen en duiken in het water, draaien en keren dat het een lieve lust is.
Tot ik mezelf in al mijn properheid amper nog herken.
Tot de belletjes verdwijnen en het water koud wordt… blijf ik in de tobbe.
Dan trek ik de stop eruit…
Vloeien alle modderkleurige restjes verf en al mijn zinloos getob netjes in een draaierige beweging in wijzerzin weg door ’t gaatje…
Waarheen?
Wie zal ’t zeggen…
’t Zal mij een zorg wezen.
Ik kan weer onder de mensen komen…
Koffieke drinken, beetje schrijven…
Ge kent dat wel zeker…

Ik wens je een proper begin van de dag…
Dikke knuffel.
💚

4 opmerkingen:

  1. Dag Claudine, dank je voor de tip! Terug in balans na opschudding...ga ook mn best doen! Knuffel, Neste. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, evenwicht hervinden... knuffeltjes Neste ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo hallo Claudine, blij je te lezen. Alles goed?
      Uit balans raken en terug je evenwicht vinden??? Evenredig van wat mij doet wankelen is meestal ook de duur van het herstel van mijn evenwicht. Er zijn nu eenmaal in een mensenleven gevoelens die totaal uit balans raken en die geen evenwicht vinden? Dan is voor mij -buiten dat gevoel- de moeilijkste weg om wankelend verder te gaan en (proper) durven onder de mensen te komen...Niemand kan verantwoordelijk zijn voor mijn labiliteit. Wanneer is iemand volledig in evenwicht??? Dikke knuffel terug en merci om mij nog maar eens bij mezelf te brengen. Nog veel douchegel nodig zenne :)

      Verwijderen
  3. Veel schuim, dat maakt alles een beetje lichter... fijne dag nog...

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...