zaterdag 3 augustus 2019

Dag 212 Groenten

Groen



Ik ben naar de zelfpluktuin geweest, hier in de buurt.
Milieubewust.
Voorstander van de korte keten, weet je wel.
Alles biologisch…
Wel zelf te plukken natuurlijk.
Dat kost meer moeite dan alles uit het rek van de supermarkt nemen.
Redelijk wat schoonmaakwerk bij thuiskomst met de groentjes…
Maar dat draagt bij tot heel bewust omgaan met voeding en zo.
De tijd dat ik zelf groentjes kweekte in mijn zelfgebouwde serre, ligt achter me…
Ik woon daar trouwens niet meer, en die serre, die is niet meer…
Net zoals het huis van toen ook niet meer lijkt op wat het nu geworden is.
Voor alles is een tijd…
Alles op zijn tijd.
Ik probeer recepten uit. Ik vind combinaties die ik nog nooit geprobeerd heb.
Ik had venkel-komkommersoep gemaakt…
Zeker was ik niet van die mix…
Dus deed ik wat soep in twee kleine bordjes en schotelde die voor aan mijn twee fijnproevers.
Oscarke en Nelleke namen vol enthousiasme plaats bij hun bord…
Ik zag ze schalks en steels een snelle blik uitwisselen… wat zou dat kunnen zijn, dat groene goedje…
Maar toen hun tongetjes de soep als waren het kommetjes binnen lepelden zag ik twinkelingen in hun oogjes verschijnen…
En ze likten en likten tot er niks meer overbleef.
Goedgekeurd dus.
Oscarke en Nelleke direct gepromoveerd als superproevers van de groenten keuken in het creatief paradijsje…
Nelleke dacht: na de soep: een beetje rusten.

Creatief zijn kan in de keuken.
Natuurlijk.
Creatief zijn kan overal.

Ik wens je een creatieve dag.
Dikke knuffel.
💚

2 opmerkingen:

  1. Dag Claudine,
    Een grote madam ben jij, ik bewonder jouw liefde voor de natuur én je creativiteit. Eet smakelijk van je venkel-komkommersoep...en als er wat tijd rest...mag ik delen in jouw primeur - recept? Alvast bedankt. Fijne dag en knuffel terug. Phil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik niet echt recepten... Het is altijd creatief improviseren... Ik denk dat ik zelfs een beetje dragon heb toegevoegd... Dat past bij de anijsachtige smaak van de venkel... verder weet ik het zelfs niet goed meer... Gewoon proberen... Het lukt vast wel...

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...