zondag 21 oktober 2018

Dag 25 Fantasie en confabulaties

Champignonvrouwtje

Ach,
het is 'des mensen'...
praten, denken, fantaseren, oordelen, meningen hebben
over anderen,
en wellicht in mindere mate over onszelf.

Soms gaan die ideeën en gedachten woekeren
als zwammen.

En de zwammen, zwammen nogal wat af soms.

Ik zwam,
gij zwamt,
hij zwamt, zij zwamt
wij zwammen,
jullie zwammen,
zij zwammen...

Er zijn heel giftige zwammen,
en eetbare zwammen,
mooie en lelijke zwammen...

Maar zwammen kunnen woekeren,
en laten toch hun sporen na,
zelfs als we denken dat ze helemaal verdwenen zijn.

Soms zie ik het gebeuren,
maar ik denk dan:

Het zal me een zwam-worst wezen...

Maar ook een beetje mildheid kan wonderen doen.

💚




2 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...