woensdag 24 oktober 2018

Dag 28 Volle maan

Manneke maan



Ik fluister een verhaaltje naar de maan.
Net zoals ik vroeger deed.

Toen keek ik door een dakraampje naar haar,
en kon niet begrijpen waarom ze er soms was en dan weer niet.

Waar slaapt de maan dan,
vroeg ik me af.

En,
echt waar,
manneke maan vertelde me verhaaltjes,
en dat schept een band natuurlijk.

Nu,
een beetje ouder
en wijzer,
dat laatste betwijfel ik wel,
kijk ik naar de maan.

En vertel ik haar mijn verhaaltjes.
Ze kan zo goed luisteren.
Moet je ook eens proberen.

Maar,
zachtjes praten...
fluisteren...

stilletjes vertellen,
daar houdt ze zo van.

💙💙💙


Volle maan vandaag, en dat is altijd iets heel speciaals.

3 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...