donderdag 14 februari 2019

Dag 141 Gloeiend

Helaba


Hallo?
Ben je daar?
Jij ook?
Zijn we echt?
Of zijn we een verre herinnering?
Ik kan het niet zo goed zien in deze rode gloed.
Al goed dat we een beetje licht geven,
anders zouden we mekaar niet eens vinden.
Weet je waar we zitten?
Nee.
Niet direct.
Nee, ik kan het niet precies zeggen.
Weet jij het?
We zitten op een bedje van plantjes- en bloemenknipsels...
Iemand heeft dat vast voor ons bijgehouden,
als een eerbetoon aan al die bloemekes
die we mekaar hebben geschonken,
rond deze tijd van het jaar.
Weet je nog?
Zullen we die traditie gewoon in ere houden?
Gewoon mekaar graag zien.
Blijven houden van de liefde en van mekaar.
Nee, dan kan het niet kapot,
wat er ook gebeurt.
Ik vind het goed zo.
We houden het bedje en de gloed warm.
Niet alleen vandaag.
Voor eeuwig en altijd.
Wat denk je?
En voor wie alleen zichzelf heeft vandaag...
hou van jezelf.
Wees lief voor jezelf...
Voor eeuwig en altijd.
Wat denk je?

💗

2 opmerkingen:

  1. Helaba, ik heb alleen mezelf vandaag en Phil en pappie en...die verdomde dozen...
    Mooie herinneringen aan vroeger laten stiekem een traan langs mijn wangen rollen...de tijd van 'toen', ZIJN kleine verrassingen, ze geven me binnenin nog altijd het verlangen naar die 'lange hete zomer', maar voor mij was hij veel te kort. Gelukkig zijn er de mijmeringen van toen die me vandaag de kracht geven om naar buiten te gaan...de zon schijnt hier al en de zee zal blij zijn me weer te zien...net als die 'vroeger' ga ik een aperitiefje drinken en mij een plaatsje zoeken op de dijk om iets te eten, dat cadeautje gun ik mezelf...tussen al die verliefde koppeltjes, die ook al 40 keer of meer deze dag gevierd hebben en hopelijk nog lang mogen vieren. Ik beloof me om van mezelf te houden, ik zal lief zijn voor mezelf , hoewel valentijn voor mij nooit meer dezelfde zal zijn als toen in die jaren dat wij samen waren...gelukkig vindt liefde altijd een plaatsje waar ze kan blijven lievekesdag vieren... aan allen die dit lezen, een zalige valentijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...