vrijdag 15 februari 2019

Een boodschap van rust

Rustig aan



Lieve lezer,
nu de lente een beetje in het land is,
heb ik beslist om even pas op de plaats te maken.

Ik wil wat stilte vinden,
in en om mezelf.
Alles rustig laten worden.
Ik ga dit doen in de natuur.
Ik wil ieder knopje zien dat zich toont.
Ik wil de lentebloeiertjes tot leven zien komen.
Ik wil de vogeltjes horen zingen.
Misschien wat platte rust, tussendoor.
En even mijn hoofd leeg maken.
De verhalen even laten voor wat ze zijn.
Wetend dat ze niet weg zijn.
Maar ik wil ze wat ruimte geven.
Ik wil ze laten rijpen,
laten groeien,
ze de tijd geven te worden wat ze willen zijn.
Ik wil wat dromen.
Wat fantaseren.
Ik wil de beelden die me overspoelen
ook wat ruimte geven.
Ze de kans geven om ook op verhaal te komen.
Ik ga me terug een beetje aarden,
met mijn handen in de grond, 
bollen en knollen planten,
onkruid wieden,
de tuin klaarmaken om de lente te ontvangen.
Ik ga wandelen.
Ik ga rustig zitten buiten,
met wat zon op mijn gezicht,
en misschien een zuchtje wind 
dat net hoorbaar en voelbaar is.
Ik ga de verstilling toelaten.

Ik weet niet hoe lang het duurt om stil te worden.
Ik heb het even nodig.
Het is een zoektocht op zich.
Ik weet niet waar die me gaat brengen.

Ik kom terug.
Dat is zeker.


Ik hoop dat ook jij even vindt wat jij nu nodig hebt.
Als je je hart volgt, loop je vast niet verloren.

Ik wil jou,
lieve lezer,
bedanken 
om trouw te lezen.
Ik geef je een dikke knuffel,
die recht uit mijn hart komt.

Tot later

💚



6 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk Claudine, neem al je tijd! Bedankt voor je liefde! Knuffel. Neste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. af en toe in stilte herbronnen , om er daarna weer lekker in te vliegen . Geniet van de rust

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, mams logboek. ❤️
      Ik zou zeggen geniet ook maar wat van het mooie lenteweertje. ❤️

      Verwijderen
  3. Ik had vroeger willen antwoorden...
    Dank je wel om ons iedere dag een kunstwerk te laten lezen en te laten zien, gewoon prachtig, en voor mij heel zinvol...dat is mijn eerste werk 's morgens kijken wat 'het creatief paradijsje' te vertellen heeft.
    Ik gun je van harte RUST...met de lente duidelijk voelbaar en zichtbaar, hebben we soms de nijging om even snel te willen gaan als moeder natuur. Met dat verschil dat ons lichaam toch nog wat vast hangt in zijn winterslaap niet?...ik gun je de rust om stillekes wakker te worden om zomaar te genieten van de pracht van een beginnend nieuw seizoen. Geniet van de rust in jezelf. Bedankt voor je dagelijkse inzet...en zeker tot later. Lentegroeten. Phil

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...