maandag 18 maart 2019

Dag 165 Ingetogen

Het kan



Ik heb jouw woorden gewikt en gewogen.
Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, en of ik het helemaal begrijp.
Het verhaal lijkt aannemelijk, vind ik.

Het zou kunnen dat het allemaal gebeurd is zoals je het zegt.

Ik weet ook wel...
Ieder verhaal is gekleurd.
Het is beter van beide kanten te horen, om te kunnen oordelen.
Maar ik ken je wel heel goed, dus waarom zou ik dan twijfelen?
Daar is geen enkele reden voor.

Ik wil wel luisteren, ik wil helpen, 
om alles een beetje op een rijtje te kunnen zetten.
Het is altijd wel beter van een klankbord te hebben.
Ik kan je een spiegel voorhouden, 
zodat je klaarder naar jezelf kan kijken...
Dan kan je uitmaken welke jouw eigen rol is in het geheel.

Ik kijk eens in mijn agenda.
Ik heb morgen nog wel een gaatje, als dat goed is voor jou.
Dan steken we de koppen eens bij mekaar, 
en dan krijgen we wel zicht op de hele situatie.
We drinken samen iets, we kletsen een beetje, 
we halen de druk van de ketel.
Lijkt je dat wat?
Tot morgen dan...
Niet te veel piekeren hé. 
Het komt wel goed.

💚


5 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...