vrijdag 22 maart 2019

Dag 169 Lentegeluk


Heerlijk paars



Na alle gewaai en gestorm…
Na alle regen- en hagelvlagen…
Na alle zorgen en paniekmomenten…
Komt er weer wat rust.
De ochtendwandeling met Chanelleke is weer herleid tot wat ze was…
De gevelde bomen zijn weggehaald.
Chanelleke is geen fan van het gekraak van takken.
Ze weigert onder krakende bomen te lopen.
Ze stopt aan de rand van het bos, als de wind haar te hevig lijkt.

Deze morgen hebben we weer oog voor schoonheid in de kleine dingen.
Plots maakt mijn hart een sprongetje.


Iets paars in het gras, tussen oude weggekwijnde bladeren…
Daar is het weer…
Het maartse viooltje…
Een plezier om dat weer te ontdekken, in het slagveld dat mijn dreef was.
Het is zo mooi.
Het is zo puur en zo pril.
Hoe klein het ook is, het geeft kracht.
Het geeft aanzet tot optimisme.
Het maakt mijn stemming plotsklaps positief.
Een klein paars bloemetje, in het wild…
Het doet wonderen.
Hier heb ik aandacht voor…
Hier loop ik niet meer achteloos aan voorbij.
De natuur schudt me weer wakker.
Moeder aarde… draagt me…
Zelfs wanneer ik twijfel.


Daar de lente begint te kriebelen, 
en het tijd wordt om heel veel buiten te vertoeven, ga ik er een tijdje tussenuit.
Ik wil tijd nemen om een aantal zaken te overdenken.
Een beetje bijsturen.
Ook een aantal technische dingen wat deze blog betreft.
Het kan dus een tijd duren eer ik terug paraat ben.

Ik bedank je voor het lezen.
Ik ga zorgen voor wat me-time.
Alles in een ander tempo doen.
Wat trager wellicht...
Maar dat kan enkel voedend zijn.

Als je ook aan me-time toe bent...
ik wens je een fijne tijd.
Geniet van iedere dag, die een ongelooflijk geschenk is.
Ik wens je het geluk van een maarts viooltje…
Tot later...
Hoop ik...
En een dikke merci.

💜


5 opmerkingen:

  1. Groot gelijk dat je rustig geniet van de ontluikende lente! Ik zal je blog wel missen, maar begrijp je nood aan me time. Ik ga je voorbeeld volgen. Warme knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Helaba...het maartse viooltje, mooi, puur en pril! Je hebt gelijk dat je voor een tijd het buitenleven en een me time verkiest. Al dat nieuwe leven in de tuin helpt aan de grote schoonmaak binnen in onszelf heb ik het gevoel, en dat willen we respecteren niet?. Ik wens je heel oprecht veel lentebloemen om je heen...die je vanbinnen zo gelukkig maken dat je alle rompslomp vergeten kan. Van harte! Tot...neem gerust je tijd...ik hou het zeker in het oog...Knipoog Phil

      Verwijderen
  3. Storm is de manier om in de natuur grote kuis te houden. en meestal valt die samen met de lenteschoonmaak. tijd om alles op een rijtje te zetten : wat houd ik bij en wat mag weg. tijd om te genieten van een nieuwe start, nieuw leven ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk heb je...alles rondom ons wordt nieuw in de natuur, wij horen daarbij é.
      Groetjes Phil

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...