vrijdag 3 mei 2019

Dag 175 Wazige leeuw

Schimmig



Op een donkere avond, na een wat moeizame dag, ging ik met mijn kunstzinnig dagboek of art journal aan mijn tafeltje zitten.
Dat art journal is een boek dat ik gemaakt heb van 'mislukte' schilderijen op papier.
Als ik in dat boek werk, is het blad waarmee ik start niet wit.
Ik moet dan geen angst hebben voor de leegte.
Dat zou gemakkelijker zijn, zegt men, omdat er al iets staat...
Ik heb verf open gesmeerd in verschillende kleuren.
Met wat keukenrol weg geveegd wat me niet beviel.

Ineens zag ik het.
Of jij het ziet, weet ik niet.
Maar ik herkende een leeuwenkop, die in het duister keek.
Een leeuw, da's sterk, en krachtig, en mooi, en vol leven, en strijdvaardig.
Misschien was het mijn intuïtie die me onbewust, maar broodnodig, een stoer beeld toonde.
Ik kon verdrietig zijn, me zwakjes voelen, na de recente verliezen op mijn pad, maar ergens zit ook kracht, die stuurt, die duwt, en bijstuurt.
Een stoere leeuw, een katachtige, even ros als mijn Boris was...
Nee, dat kan geen toeval zijn, dat die op mijn blad verschijnt.
Ik kan dit beeld nog verder uitwerken, maar ik ga dat niet doen.
Hoe krachtig de leeuw ook is, hier mag hij een beetje wazig zijn.
Gesluierd door een mistige tranenlaag.
Het is oké om verdriet te laten zijn, als het er is.
Opkroppen heeft geen enkele zin.
De leeuw wacht wel eventjes.
Ik wens je de moed en de kracht om te laten zijn wat is.
Het mag hoor...
Vandaag...
en al de dagen die nog komen...
Liefs.

💜

5 opmerkingen:

  1. verdriet toelaten is niet zwak , het is verwerken en dan krachtig verder kunnen ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo. ...het is wat het is...ja,maar...die dubbele gevoelens, waarschijnlijk heeft ieder mens dat wel, de een misschien wat meer dan de andere...misschien maakt die een ook meer mee dan de andere...hoogtepunten en diepe dalen... ik wil leren uit die beide gevoelens, maar die diepten zijn soms zo verschrikkelijk moeilijk...dank Claudine voor de wensen van moed, kracht om te laten zijn wat is...geloof me: hier is er werk aan de winkel! Groetjes Phil

      Verwijderen
  2. Stapje per stapje vooruit gaan en met de nodige mildheid naar onszelf kijken... da’s al heel wat, denk ik... ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Claudine, bedankt voor je prachtige boodschap. In therapie moet ik leren ‘mn nagels en tanden te laten zien’... hoe ik ook probeer, de laatste dagen lukt het me niet meer. Dankzij jouw woorden en prachtig schilderij, mag ik ervaren dat er in ‘zwakte’ ook heel wat ‘kracht’ schuilt. Stapje per stapje... ‘ watching the grass grow’,,,bedankt Claudine! Warme knuffel van Neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...