zondag 4 augustus 2019

Dag 213 Aanwezig

Resultaat



Het is een fijne tijd in het creatief paradijsje.
Me-time, quality-time waar ik heel gelukkig van word.
Ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik heel rustig was geworden.
Hoe dat zo komt?
Gewoon, door niet te denken.
Door niet door te denken over wat was en over wat zou kunnen komen.
Gewoon door in het moment zelf, in het ‘grote nu’ dus te vertoeven.
Mindful.
Geheel en puur aanwezig zijn.
Bewust zijn.
Aan de slag gaan met stiften, met inkten, met verf… met heel veel kleur of net niet.
Alles dichtkleuren of net veel witruimte laten…
Alles kan even en niks moet.
Het resultaat doet er niet toe.
Mislukken kan niet en dat geeft een heel rustig bezig zijn.
Het is niet zo dat het een soort gedachteloosheid is.
Gedachten passeren, maar meer niet.
Ze behoeven geen aandacht.
Ze komen en gaan, maar laten me verder met rust.
Ik hoef er niet op in te gaan.
Dat vind ik zo zalig.
Alles kabbelt zachtjesaan verder.
Zelfs de tijd hindert me niet.
Het is eenvoud.
Het is simpel.
Geen druk.
Geen stress.
Ademen.
Zijn.
This is it…

Heel fijne dag.
Dikke knuffel.
💚

2 opmerkingen:

  1. Dank je Claudine. Ik heb zo een beetje zelfde gevoel momenteel. Alles laten zijn...
    Bedankt voor je blog, het helpt me om te genieten van dit moment!
    Nog een zalig rustige zondag gewenst! Neste❤️

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...