zondag 14 oktober 2018

Dag 18 Maskerade

Maskerade


Ik verschuil me soms achter een masker.
Gewoon.
Om soms niet gezien te worden.
Om soms niet op te vallen.

Maar van maskers op te houden
wordt je arm zo moe.

Is het dan niet simpeler van het masker weg te leggen.
Gewoon.
Ons eens te tonen,
zoals we echt zijn.

Is een masker dragen
kinderachtig,
of gewoon menselijk.

Gewoon een middel
om niet gekwetst te worden.

Ik kan wel duizenden redenen bedenken.
Gewoon.
Doen waar we ons goed bij voelen.

En als het masker nodig is,
dan zetten we het toch weer op.
Gewoon.

💚


2 opmerkingen:

  1. hoe zou de wereld er uit zien , als men alle maskers zou afzetten? Mooi verwoord !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat willen we waarschijnlijk niet weten... alle maskers af, dat zou zeker en vast problemen geven, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...