woensdag 17 oktober 2018

Dag 21 Roze

Alles roze

Bomen hoeven niet altijd waarheidsgetrouw te zijn.
Er bestaan andere werelden, die wij niet eens kennen.
Waarin ze anders zijn.
Een beetje zoals mensen.
Die wisselen ook vaak van pluimen.

En in mijn dromen,
ach, in mijn dromen...
daar kan zo veel.
Daar kan ik heel wat bedenken,
wat nooit echt kan zijn,
maar wat bijzonder is.

Het is geen kwestie van bedenken.
Nee, dat is niet het goede woord.
Die dromen,
die fantasiewereld,
die komt als vanzelf.
Gewoon laten gebeuren.

En zo gebeurt het dat de hele wereld roze kleurt.
De lucht, de bomen, misschien ook ikzelf...

Of zou het kunnen dat ik soms alles door een roze bril bekijk.
Om de boel wat op te smukken.
Om de ambetantigheden van de dag draagbaar te maken.
Maar ook om de schoonheid die er is
kracht bij te zetten.

💚







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...