maandag 15 oktober 2018

Dag 19 Het slakkenkonijn

Het slakkenkonijn

Hollen
Rennen
Doorgaan
Nog harder doorgaan
Jezelf voorbij snellen
Vooruit met de geit
Zei het konijn
Opschieten

En toen,
op zijn pad
midden op zijn weg
liep een slak
wat lopen heet!
Haar hele hebben en houden
zeulde ze mee op haar rug

De slak
kroop
geduldig
maar gestaag
zonder zenuwachtigheid verder

Het konijn vond ze goed gek.
En toch.
Toch stopte het konijn
met rennen en hollen
om zoveel wijsheid
eens van nabij te bekijken

En door stil te staan
bij wat was
leken ze één te worden
ze versmolten

Ze kregen beide
inzicht
en wijsheid

En zo bleek het
dat het voor een doorhollend konijn
ook wel tof is
om even met een slakkengangetje
verder te gaan

het verjaagt het gejaagde
het stopt nervositeit
het verruimt de blik
het doet verstillen
het brengt rust

Ik weet wat me te doen staat.

💚

Opgedragen aan iedereen die een beetje moe is van het doorhollen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...