donderdag 21 februari 2019

Dag 143 De Nellekes

Big band



Het is een heel bijzondere dag vandaag, toch voor de Nellekes.
Die hebben namelijk een muziekband opgericht.
Nellie zingt al heel lang, haar hele leven eigenlijk.
Ze is ongelooflijk goed in de hoge tonen, en ze kan ook aardig goed grunge.
Boris en zijn vriendjes verzorgen de backing vocals.
Die produceren meer vioolklanken, soms een beetje snerpend,
maar die doen heel wat met het gemoed van de luisteraars.

Af en toe sluipt er zelfs een welgemeende en goedgeplaatste miauwklank tussen.
Mijn living hebben ze omgetoverd tot repetitielokaal.
Als ik in mijn eigen kot nog een beetje rust wil vinden, moet ik ergens ver weg kruipen, of nog beter: alweer eens op stap gaan.
Eerlijk gezegd...
ik luister nu al weken naar de repetities van de Nellekes,
en mijn hart smelt wanneer ik ze aanhoor.

Ze zijn trouw op post.
Ze houden zich stipt aan hun planning.
En doen heel erg hard hun best...
Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld,
maar ik denk dat,

als ze zo verder doen,
er wel eens iets heel groots kan in zitten.
Met veel oefenen vullen ze straks wel drie of meer Sportpaleizen...
Toen ik dat daarstraks even liet vallen,
zo tussen de soep en de patatten in,
aanhoorden ze dat bericht met heel veel waardigheid,
en vol bescheidenheid.

Hier zit muziek in.
Potentieel.
Groei.
Progressie.
Steeds beter worden.
Dankjewel Nellekes, om mijn dag op te fleuren...
Dikke kus.

💜

8 opmerkingen:

  1. heerlijk hé zo'n flexibele living , die zich aanpast aan de omstandigheden. Living , repetitielokaal, atelier ....het is duidelijk een living is om in geleefd te worden ! en als je dan nog repetitie vanop de eerste rij mag mee maken , dat kleurt je dag .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaba,Ik voel een glimlach op mijn gezicht bij het lezen van je blog. Al die muziekkantjes die het beste van zichzelf geven om de aandacht te trekken van hun baasje...Geniet van dat stukje Schepping in je huis, waar gezelligheid troef is en waar liefde en vriendschap zo maar uit je pen vloeit en een afdruk tekenen op papier. Ik gun je van harte nog veel zulke dagen...het doet deugd te mogen delen in zo'n geluk. Dank je wel...en als het mag en kan: "DOE STILLE VOORT". Zeer genegen Phil

      Verwijderen
  2. Ja, een flexibele living, die zich zelfs tot in de tuin uitstrekt... het is handig.
    En al die muzikantjes in huis, een mens zou er voorwaar zelf van beginnen zingen van puur geluk... 😺🐶

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt daar bij jou thuis zeker een leuke bedoening...nog een symfonie surplus...en de zon van de partij...puur genot niet? Je hebt het verdiend! Nog een gelukkige donderdag voor jou en je sfeerbrengers...TOP! Phil

      Verwijderen
  3. Klinkt super gezellig en sfeervol met mooi ritme! Ook ik word blij gezind als ik dat mag lezen! Bedankt aan de Nellekes. Ik boek alvast een ticket voor het sportpaleis! Claudine, bedankt voor je opwekkende woorden! 💞 neste

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die zou ik ook wel eens willen bezig horen, hier in onze tuin is het ook een waar concert van allerhande vogels. Leuk hé!! Trees

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...