woensdag 20 februari 2019

Dag 142 Creatief in de lappenmand

Experimenteel


In de lappenmand. Alweer... Pff...
Wie niet?
We zijn met velen... Elk in zijn mand... Pff...
Even de boel de boel laten zijn.
Rustig blijven en bekomen.
Maar de lappenmand van een 'kunstenaar' is een vreemd iets.
Terwijl ik lig te 'rusten' of toch iets wat dat moet benaderen,
en mezelf een beetje zielig vind, en me afvraag: 'waarom nu dit weer?',
blijven de creatieve ideeën zich toch hun weg naar buiten zoeken.
Als ze zich zo talrijk aandienen,
is het héél moeilijk om me te bedwingen,
en om niet als een vief springkonijn op duracel batterijen
vanuit mijn mand naar mijn tekentafel te wippen.
Gaan zitten, doen zoals anders,
alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Koortsig en vol haperingen werk ik een nieuw idee uit.
Het is decades (amai, wat klinkt dat lang, maar het is echt wel zo!) geleden 
dat ik nog eens zacht pastelkrijt in mijn handen had.
Het voelt goed en vertrouwd om het met mijn vinger uit te wrijven
over papier dat er wellicht niet eens voor geschikt is.
Het creatieve beest in mij is gewekt.
Gesso, acrylbinder en andere middelen worden ingezet
en samengevoegd 
om te kijken wat er kan komen uit dit experiment,
gegroeid vanuit de lappenmand.
De zon lacht me tegemoet.


En als ik zo buiten kijk nu,
ga ik de lappenmand buiten zetten.
Ik kruip er tevreden terug in.
Ik kan nu met een gerust en vervuld gemoed een volgend verkwikkend dutje doen.
Het komt allemaal wel goed.
Met tijd en boterhammen...

En eerlijk gezegd...
Ik begon jullie al aardig te missen...

Ik heb wat zitten prutsen aan de layout hier... Ik wou er wat lentegevoel in stoppen... 
Ik wens je nog een fijne lentedag.

💙

6 opmerkingen:

  1. Super!!!!’ Miste zo je blog. Draag wel zorg voor jezelf he!!!! Dankbare, lieve knuffel, neste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zo vreemd die blogstilte na al die dagen verwend te worden door je creativiteit. En die voortdurende-niet-stil-te-zetten-ideeën in het hoofd van een creatieveling.Of moet ik zeggen kunstenaar? Daar is toch geen lappenmand tegen opgewassen? Geniet van het kalmer aan en laat die ideeën maar broeden, wie weet wat komt er tegen Pasen uit het ei! Grapje;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, mams logboek, wie zal t zeggen hé... gelukkig valt Pasen zeer laat dit jaar... dus veel tijd om te broeden! ❤️

      Verwijderen
    2. Ja, ik miste ook mijn 'dagelijks brood', én toch gun ik je de rust die je nodig hebt. Maar dat 'kunstbeestje' is wel een actief iets é. Velen met mij zullen blij zijn je opnieuw te mogen lezen en...een pracht van een tekenkunst te mogen bewonderen...dikke proficiat! Jij brengt sfeer in mijn avond, dank je zeer. Draag toch zorg voor jezelf é, iedereen mag/kan eens een rustpauze inlassen, dit is je zeker van harte gegund...hoewel ik zo blij ben je weer te lezen en je tekenkunst te mogen bewonderen. Oprechte dank en nog een gezellige, rustige avond, dat is je van harte gegund. Tot morgen? Phil.

      Verwijderen
    3. Bedankt, een creatieve geest rust nooit. Doseren moet ik soms nog een beetje leren...
      Tot morgen...

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...