zaterdag 23 februari 2019

Dag 145 Stil verlangen

Onstopbaar


Het is een heel rustige dag vandaag.
Bijna geen wind.
Er is zon, er zijn zachte temperaturen.
Dat verzacht ook mezelf.
Dat maakt dat ik met meer empathie naar de wereld kijkt.
Het prille gevoel van lente,
het doet iets met me.
Met mijn gemoed,
met mijn denken,
met mijn manier van zijn.
Het geeft een tedere impuls
dat het stil verlangen wekt naar bloei,
naar groei,
naar harmonie,
naar eenheid,
naar samenhorigheid,
naar verbondenheid.
Het verscherpt mijn blik,
die heel selectief
op zoek gaat naar schoonheid
en mooie opmerkelijke veranderingen
in de natuur rondom me.
Ik kan een hele dag wel met een vergrootglas
op zoek gaan naar nieuwe knopjes,
naar sprietjes en scheutjes die vandaag al
net iets anders zijn dan gisteren.
Dit is een zaterdag vol zachtheid.
Die ik ook jou toewens...
Een fijne dag nog...

💗

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de zachte wens. Wat kan 'leven' toch mooi zijn. Die kleine geneugten, ons zomaar aangeboden...het is aan ons om al dat nieuwe 'mooi' te ontdekken en te willen waarderen...ja al dàt stemt mij stil 'gelukkig'.
    Ook voor jou een zacht, deugddoend weekend gewenst. Phil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Phil, komt helemaal goed met dit lenteweertje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk , die kleine dingen die aangeven dat de natuur weer tot leven komt !

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...