zondag 11 augustus 2019

Dag 220 Eenvoud

Persoonlijke ruimte



De dag begint zoals elke andere dag, met vaste gewoontes en rituelen.
De intentie van de ochtend is rust.
Rust in alles wat ik doe.
Rust in elke beweging.
Zoals er intrinsieke rust uitgaat van een Japanse theeceremonie.
Rust die zichzelf vindt in de eeuwigheid van een minuut.
Rust die geen hectiek verdraagt.
Sereen in harmonie met elke ademhaling, met elke hartslag.
Stilheid.
Stille tijd.
Eenvoud.
Gelaagdheid.
Ruimte voor leegte.
Plaats voor wit.
Toetsen met raakpunten.
Respect voor de eigenheid van elke vorm.
Transparant.
Helder en duidelijk.
De dag eindigt, zoals hij begon.
Een zee van rust in de tussentijd.

Ik fluister je een rustige dag toe.

💜



6 opmerkingen:

  1. Dank je wel Claudine...ik hoop dat ik de rust kan vinden en de kracht krijg om mezelf rust te gunnen...de ene dag is de andere niet. Vandaag wordt zeker niet zo rustig, eerder een verzameling van chaos en ongenoegen over mezelf...en het winderige weer draagt zeker zijn steentje bij...Los van alles wensen we jou een rustige, gezellige zondag. Phil en co.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Claudine,
    Mooi schilderijtje trouwens. Jouw blog helpt me de rust te zoeken in mezelf. Het wordt een dag zonder ‘moetens’, vol in al zn leegte. De leegte waar ik rust vind.
    Een mooie, rustige zondag gewenst!
    Dikke knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen
  3. rust...een niet te volle agenda met genoeg plaats voor niks! Dan kan de dag niet overvol zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een goeie: genoeg plaats voor niks in de planning... Fijne dag Mams logboek.

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...