dinsdag 9 oktober 2018

Dag 13 Als ik een boom was

Ingewikkelde boom


Als ik een boom was
en mijn takkenvingers tot diep in de hemel
zouden kunnen tasten.
Als ik een boom was
en mijn worteltenen tot diep in de aarde
zouden kunnen kruipen.

Als ik een boom was
zou ik hemel en aarde
kunnen verbinden.

Als ik een boom was
zou ik begrijpen
dat stilstaan
ook verder groeien
kan zijn.

Als ik een boom was
zou ik begrijpen
dat zon op mijn bast licht betekent
en ook aangeeft
dat er een schaduwzijde is.

Als ik een boom was
kon ik stil zijn
en wind maken
me laven aan de regen.

Als ik een boom was
zou ik anders zijn
maar ik zou ook een verhaal hebben

dat alleen wie het wil kennen
kan horen.


Mijn gedicht, opgedragen aan de bomen onder ons...
En voor wie er troost in vindt,
ook mijn boom lijkt wel een beetje ingewikkeld... 💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...