vrijdag 12 oktober 2018

Dag 16 De groene toverhoed

Groene toverhoed


Soms film ik wat ik schilder.
Om voor mezelf beter te kunnen zien wat er precies gebeurt,
waar het goed gaat,
en waar ik de mist in ga.
Ik vind het een uitstekende manier van bijleren,
bijschaven en verbeteren.
Zo is het wel:
altijd leren en blijven bijleren.

Ik plaats hierbij de video die ik maakte van het meisje met de groene toverhoed, terwijl ik haar schilderde.

De vraag waar ik mee zat,
kwam door het grote kunstevenement dat plaats vond eind april, begin mei:
Kunst Omdat het Moet, KOM-X.



Ik vroeg me af of ik wel capabel was om een kunstzinnig dagboek te maken voor KOM-X.
Deze video toont het versnelde 'schilderproces' van het maken van dit meisje.


Ik moet zeggen,
ik weet niet precies hoe ze erin geslaagd is 
om zo'n boek te toveren.
Maar het is gelukt.

Een kopie van het boek, ligt in het gemeentehuis.

Daar ben ik wel fier op hoor...
Aan dit kunstzinnige dagboek dank ik trouwens mijn titel van cultuurlaureaat 2018.

💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...