woensdag 10 oktober 2018

Dag 14 Mensenwereld

Op naar de mensenwereld


We gaan samen een reis maken,
een heel verre reis.
We gaan op pelgrimstocht naar de grote mensenwereld.
Daar kunnen we vast heel veel leren, toch?

Als we samen blijven,
kan er ons niets gebeuren, denk ik.
Wat denk jij?

Ik weet het zo nog niet hoor.

Vallen we op in de mensenwereld?
Of kunnen we onze eigenheid behouden,
en toch opgaan in de massa.

Zullen ze ons hier wel begrijpen?
En hé, begrijpen wij die mensentaal wel?

We zullen onze intuïtie moeten vertrouwen,
ons buikgevoel,
en doen wat goed aanvoelt...
dan kunnen we toch niks verkeerds doen.

Hoe het ook zit tussen ons,
zelfs in ons eigenste thuisland
denk ik dat we ondanks onze verschillen
toch heel veel op elkaar lijken.

Is dat niet zo in elke wereld?
Wij denken misschien fout als we aannemen
dat alle mensen op elkaar lijken...
Maar het zou kunnen dat ze ook heel veel van elkaar verschillen.

Ach, we zullen wel zien.
We zijn toch ruimdenkend en open van geest...
Het komt vast allemaal dik in orde...

Wat komt, komt toch...

💚







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...