donderdag 8 november 2018

Dag 43 Lieve moeder aarde

Moederke aarde


O lieve aarde,
moederke aarde,
wat gebeurt er toch met jou?
Je geeft ons zo veel,
dat de immensheid ervan 
zo alles omvattend is
dat het niet te bevatten is.
Je draagt ons,
met onze vreugde,
ons verdriet,
onze nood, 
onze pijn,
onze gelukzaligheid.
Jij verbindt ons mensen,
onze natuur.
Je voedt ons,
stilt onze grote honger naar steeds meer.
En wij...
Wij lijken het niet te snappen
dat ook jij noden hebt.
Dat jij zonder onze hulp en inzet
ook niet kan overleven.
We kunnen niet zonder elkaar.
Ik zou je willen omarmen,
als ik dat zou kunnen,
even alle last van jouw schouders willen nemen
en je zeggen dat alles goed komt...
Als ik zou kunnen,
knuffelde ik je plat...
Dankjewel,
voor alles...

💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...