zaterdag 10 november 2018

Dag 45 De denker

Mijn gedachten zijn van mij


Ik ben een denker.
Rationeel en nuchter.
Mijn hoofd zit vol gedachten,
de een al prettiger dan de ander,
en ze schieten heen en weer, en dan terug.
Ze brengen me soms uit mijn evenwicht.
Het is heel moeilijk om ze weg te denken,
nagenoeg onmogelijk om ze stil te leggen.
Soms worden ze rustiger van de bedenking dat ze van mij zijn.
Dat ze mij toebehoren en dat ik toch echt wel mag denken wat ik wil.
Mijn gedachten zijn oké.

De vraag hoe het zou zijn als ik minder enkel en uitsluitend in mijn hoofd zou leven, 
dringt zich af en toe wel op.
Daar kan ik dan weer uren, dagen, weken, 
een leven lang, als het moet, over peinzen.

En alleen maar denken,
verandert niks natuurlijk.

Zijn denkers zwevers?
Of houden hun gedachten en hun zwaar hoofd hen net met hun voetjes op de grond?

Ik weet het niet.
Daar moet ik even over nadenken.

💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...