dinsdag 13 november 2018

Dag 48 Kiezen

Bloempje


Op deze kletsnatte dag,
heb ik mijn gevoel gevolgd.
Ik ben aan het snuffelen gegaan door het natte gras,
veel meer dan dit kan ik niet echt.
Mijn neus zit altijd wel een beetje in de weg.
Maar ik ruik en snuffel als de beste.

Op mijn tocht door de duistere dag,
klaarde mijn hemel toch op.
Ik vond het prachtigste bloempje dat er te vinden was.
Het rook hemels,
zalig gewoon.
Zoiets kostbaars,
daar moet ik voorzichtig mee omgaan natuurlijk.

Al ben ik in een behoorlijke twijfeltoestand verzeild.
Zal ik het meenemen,
en houden, alleen voor mezelf?
Of zal ik het laten waar het is,
en anderen ook de kans geven het te ontdekken?
Is het egoïsme
of altruïsme
waar ik voor kies?

💚


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...