woensdag 14 november 2018

Dag 49 De schouw

Groot hart


Ik heb een groot hart,
en het hangt aan mijn schouw.

Wablief?
Wat zeg je?

Ik heb een groot hart, 
en het hangt aan mijn schouw.
Ik bekijk het altijd als ik daar passeer,
of soms niet.

Er zijn toch wel momenten hoor,
waarop ik denk,
wat hangt dat hart daar te doen?
Het zou ergens in mijn borstkas moeten zitten.
Maar het is te groot.
Ik krijg dat daar niet in.

Heb ik dan wel een hart?
Ben ik harteloos?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Er is vast wel iets dat klopt en me op de been houdt...
Iets dat me in staat stelt te geven,
te voelen...

En het is zo slecht nog niet,
dat hart aan de schouw.
Het herinnert me eraan ook van mezelf te houden.

💚




4 opmerkingen:

  1. Mooi zo'n groot hart an de schouw dat je in drukke tijden helpt herinneren dat je best ook van jezelf blijft houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Claudine , dat vergeten gaat soms gelijk van zelf . dus goed om zo ergens een ' reminder ' te hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan er altijd nog eentje bijmaken, als eentje nog niet helpt...

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...