zaterdag 17 november 2018

Dag 52 Geflapper in de wind

Slingers aan mijn hoofd


Er zijn zo van die dagen
dat ik zoveel aan mijn hoofd heb,
dat ik niet weet waar te beginnen,
om een beetje orde te brengen in de chaos.

Vandaag heb ik de zaken wat herschikt.
Prioriteiten stellen, heet dat dan.
Uitdokteren wat belangrijk is en wat niet.
En eventjes stilstaan en luisteren
naar het innerlijke weten.
Dat ons het vertrouwen geeft om de volgende stapjes te zetten.

En, eerlijk gezegd,
dat brengt rust.
Gemoedsrust.
Het geeft een gevoel van gelukzalige tevredenheid,
en dankbaarheid.

Ik kan nu de slingers laten waaien in de wind,
zonder me zorgen te maken waar ze heen flapperen.

Het komt goed.
Alles komt goed.
Zoals altijd.
Toch?

💚





2 opmerkingen:

  1. Orde en structuur om door de bomen het bos te blijven zien , alsook wat noodzakelijk is . vooral wat noodzakelijk is voor jezelf ....

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...