woensdag 28 november 2018

Dag 63 Rozerode sterretjes

Sterrengloed


Ik voel me blij,
heel gelukkig,
wanneer ik bij het vallen van de nacht
sterretjes zie verschijnen in het grote uitspansel boven me.

Ik zie ze fonkelen.
Ik besef hoe oneindig ver en tegelijk hoe nabij ze zijn.

Als die sterretjes zo rozerood gloeien,
doen ze me denken aan wie er niet meer is
en waar ik van gehouden heb.
Hun gloed straalt warmte en liefde uit,
die het hele firmament doet oplichten in warme tonen,
vol hemelse muziek.

Die sterretjes waken over ons,
van ver of van dicht.
Dat kan ik voelen,
diep in mijn hart.

Dat zijn de sterretjes die me nooit loslaten,
waarmee ik me verbonden blijf voelen.
Dat gaat nooit weg.

Of misschien wel...
wanneer ikzelf zo'n sterretje voor iemand word.

💗




4 opmerkingen:

  1. Ik vind dit zo oprecht mooi. Engelen die over ons waken. Weet je, Claudine dat ik elke nacht slaap met mn knuffel die de vorm van een sterretje is. Heb dat gekregen toen mn kind in mn buik stierf...en echt: dat is mijn grote held en redder...een prachtige ster. Ik vraag hem om zn kracht aan iedereen door te sturen! Misschien herken je hem wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke knuffel, voor jou en je knuffeltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontroerend mooi Claudine!
    Mooi om te lezen telkens weer!xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...