vrijdag 30 november 2018

Dag 65 Laridodox

Hartjes


Wat heb ik gehoord?
Dat sommige mensen op aarde
wat last krijgen
van de grijze dagen zonder zon,
van de druilerige nattigheid,
van de dampige mist,
en van de waaiende winden,
van een naderend jaareinde...
Ja.
Dat heb ik gehoord.

Ik ben als een vliegende bliksem
op mijn laridodox gesprongen,
en hier ben ik.
Snel. Snel. Snel.

O, jullie kennen die laridodox niet.
Ach ja, ik begrijp het.
Ik kom van een andere planeet natuurlijk.
Ik kom van Laridaxa, ja,
daar kom ik vandaan,
en die planeet ligt bezaaid met roze hartjes,
die moeiteloos kloppen vol liefde,
voor ieder die het nodig heeft.
Het doet er niet toe waar de "noodlijdende" zich bevindt.

Ik heb heel veel hartjes onder mijn palteau 
en diep in mijnen gilet gestopt, om uit te delen.

Hier,
pak er maar eentje.
Ze gaan heel lang mee,
als ze gekoesterd worden.

Ik verdwijn nu,
als de wiedeweerga,
bliksemsnel...

Stel het wel,
liefste mensjes,
en wees lief voor mekaar.
Daag...

💚

2 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...