zaterdag 1 december 2018

Dag 66 Zwijgen en niksen

Pff... Pff...



Op die donderse dagen
waar alles te vlug gaat.
Waar iedereen alles beter weet.
En iedereen door mekaar heen woorden hakkelt.

Die dagen waar mijn boterhammetje van mijn bordje valt,
met de chocokant naar beneden,
en de koffiezet het niet doet,
omdat ik er het water ben vergeten in doen.

Die dagen waarop ik niks van wat ik zoek
terug kan vinden.
Die dagen vol onhandigheden en kleine irritaties...

Op die donderse dagen
sla ik zelf in een knoop.

Mijn brein raakt verstrikt.
Er komt geen duidelijkheid.

Die donderse dagen
waarop ik zelf
ook beter mijn mond houd,
en beter onder mijn fleeceke in mijn zetelke blijf zitten,
met een goed boek,
of een mooi verhaal...

Zo'n dag... vandaag...

Toch een fijne zaterdag.

💚


4 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...