dinsdag 18 december 2018

Dag 83 Blik op oneindig

Overzien


In mijn dromen vlieg ik,
door tijd en ruimte.
Alsof lichaam noch geest me afremmen.
Ik vlieg.
Ik zweef.
Ik overstijg de wereld in een eindeloze vlucht,
die geen moeite kost,
die geen kracht kost.
Alles is goed.
Alles is perfect.
Alles is zonder pijn.
Alles is zonder geweld.
Alles is liefde.
Ik land op een heuvel,
die gemaakt is om me te aarden.
Ik kijk over de wereld.
Ik zie de golvende oceanen,
één met de wervelende lucht.
Verlicht door een perfecte zon,
die haar gouden stralen weggeeft
aan mijn hongerige ziel.
Ik zie schoonheid.
Ik zie eenheid.
Er is geen verdeeldheid.
Er is alleen maar zijn.
Er is enkel aanwezig zijn in dit moment.
Er is energie die voedt.
En troost.
En mijn hele wezen vult.
Dit moment zou voor eeuwig kunnen blijven duren.
Alle dimensies van het leven verenigd
in één blik,
in één gevoel van oneindigheid 
en tijdloosheid.
Dit is welkom in een dankbaar hart.

💙




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...