zondag 24 februari 2019

Dag 146 Een engel

Verscholen


Heb jij dat ook?
Het gevoel dat er een engel over je waakt.
Dat die bij je is,
bij alles wat je doet.
En je behoedt voor wat fout kan gaan.
Ik heb geleerd, 
in mijn tijd bij de nonnetjes,
dat engelen in de hemel zitten...
Maar mijn gevoel zegt me,
aangezien ik ten stelligste geloof
dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat wij
met onze beperkte zintuigen kunnen gewaarworden,
dat er ook tussen de mensen om ons heen 
engelen zijn.
Mensen, die ongevraagd,
het juiste woord zeggen.
Mensen, die ongevraagd,
me net het duwtje in de rug geven, dat ik nodig had,
om verder te kunnen.
Mensen, die ongevraagd
voelen of weten
en tonen
waar ik stiekem op hoop...
Nee,
engelen zitten niet gevangen in de hemel,
waar ze ook nog eens rijstpap eten met gouden lepeltjes...
nee,
ze zijn overal...
gewoon intuïtief vertrouwen geven,
en dan vinden ze ons wel,
met al onze noden
en stille vragen om hulp...
Kijk maar eens rond,
er is er bij jou ook vast wel eentje in de buurt...

💗

5 opmerkingen:

  1. Dag Claudine, ja ik heb zelfde gevoel. Zielen die overgegaan zijn, die me ondersteunen en mensen op mn pad die me dragen in moeilijke dagen, me aanvaarden zoals ik ben. Me gewoon zomaar graag zien...ik moet niet ver zoeken...ben er naar eentje aan het schrijven nu! Dank je! Warme knuffej, Neste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2de poging, daarnet niet kunnen verzetten. Ik heb dat ook Claudine. Zielen die overgegaan zijn en trouw over me waken. Zielen op mn weg, die me zomaar graag zien en me aanvaarden voor wie ik ben, liefde in overvloed mogen ontvangen, zomaar... ik moet niet ver zoeken om zo een engel te vinden, ben er momenteel naar aan het schrijven❣️Warme knuffel en bedankt Claudine! Neste

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je mooie woorden... ik begin er zowaar bij te blozen 💖💖

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...