donderdag 14 maart 2019

Lastig weer

Troostboeket


Terwijl de wind alweer aardig tekeer gaat en ik lig te wachten tot de ellende voorbij is, 
heb ik een mooi lenteboeketje naar binnen gehaald;

Een bloeiende tak van een kerselaar,

Een beetje forsythia.

En een bokaal die ik wat gele strepen gaf met acrylverf.


De zon laat zich zien vandaag, dat helpt al heel wat.
In mijn voortuintje, zie ik vanuit mijn zetel zelfs, hoe de blaadjes ontluiken
op de rode kornoelje, de rode kardinaalsmutsen... 
ze zijn jong, ze zijn pril.
Maar ze voelen dat hun tijd stilaan komt.
Ik kijk er naar uit om ze te zien beginnen groeien.
Dat verlangen geeft alvast weer hoop.

💛

1 opmerking:

  1. Fantastisch boeket, zooooo mooi! Je hebt er nog maar eens een kunstwerk van gemaakt.
    De lente binnen brengen voordat ze verjaart...dat is het...'een welkom thuis' Lente.
    Tot straks...

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...