maandag 24 juni 2019

Dag 187 Zonnegeel

Heet circus



Het lijkt erop dat de zomer een versnelling hoger schakelt.
Mensen lopen haastiger en gejaagder, er moet nog veel geregeld worden voor het genieten van de welverdiende vakantie kan beginnen.
Koortsachtig stijgen de temperaturen op alle vlakken.
De zon steekt een aardig tandje bij.
Er komt een hete hittegolf aan.
Hoewel ik dan vaak zweterig en plakkerig binnen kruip, de gordijnen en rolluiken sluit om de koelte te bewaren, en vermoeid op de zetel ga liggen jammeren, dringen de hoogzomerse kleuren zich toch op aan mijn gemoed.
Ik zie de wereld in oranje, gele, roestige, rossige, goudokerse tinten en alle variaties er tussenin.
Dat kan niet anders zijn dan mijn geest die het donker binnenshuis compenseert met felheid.
Ik zit vreemd in mekaar.
Misschien geldt dat wel voor iedereen…
Zo liggend, bewust van de hitte buiten, en de draaiende ventilator binnen, begint mijn fantasie gestaag in gang te schieten.
Voor mijn geestesoog spelen zich kleurrijke circusachtige taferelen af die vol beweging en gewaagde manoeuvres zitten…
Ik heb het voorrecht om toeschouwer te zijn op de eerste rij.
Ik hoor opzwepende muziek en gerinkel van belletjes.
Ik hoor applaus en gejuich en gefluit tussen de tanden.
Het is hier dat inspiratie groeit.
Het is hier dat beelden en woorden ontstaan.
Op de hoogfrequente hittegolven van de dag.

Fijne dag nog.
Ik stuur een fris briesje je kant op…

💛

4 opmerkingen:

  1. Ja, er hangt wat in de lucht .... tijd tekort om alle opkomende ideeën uit te werken....Of is het de warmte die ons loomt maakt , waardoor het maar bij ideeën blijft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje loom... veel 'lui zweet'... moet kunnen toch? niks forceren hé...

      Verwijderen
  2. Doet deugd je fris briesje!
    Duister om ad hitte te ontsnappen en tegelijk houden van die mooie kleuren van de gouden zon.
    Zit ik ook raar in elkaar? Das een retorische vraag, het antwoord is duidelijk!
    Eigenlijk best fijn die dubbelheid als dat variatie betekent. Hoogst vervelend om mezelf kwijt te zijn op momenten.
    En toch... in ben wie ik ben.
    Warme, zeer warme knuffel! Xje, Neste
    ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ja, zijn wie je bent... da's toch goed? We kunnen toch alleen maar onszelf zijn hé... Dikke knuffel...

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...