woensdag 26 juni 2019

Dag 189 Impressie van zomer

Vurig



Ik zoek wat koelte in mijn creatief paradijsje en ga languit in het gras liggen, onder mijn slaapboom.
Hij is op deze hoogzomerse dag al vroeg uit de veren.
Als het donker van de nacht wijkt voor het grote licht, vouwt hij netjes zijn toegeplooide blaadjes open en toont hij zich in vol ornaat.
Hij brengt me schaduw, net genoeg om door zijn fijne bladertooi nog het hemelsblauw van de lucht te zien.
De windgong tingelt zachtjes heldere klanken op het ritme van de zwoele bries.
Wat kan ik meer doen dan lekker luilang liggen en indommelen onder de slaapboom.
We leven in een ander ritme... 
Als hij wakker is en me verkoeling brengt, me liefdevol beschermt tegen een genadeloze zon, glijd ik traag en gestaag weg naar een andere wereld. 
Naar dromen, naar dagdromen...
Ik hoor nog net het volmaakte gezang van een verre wakkere vogel, meer niet.
En meer hoeft het vandaag ook niet te zijn.
Fijne dag nog.
Dikke knuffel.

💜


5 opmerkingen:

  1. Kan het zijn dat je gezinnetje uitgebreid is? Er staat een fotootje meer op je blog? Is er een nieuwe speelkameraad voor Chanelleken? Hij of zij lijkt wel veel op Boris zo te zien.(vandaar mijn twijfel)...Welkom aan de kleine viervoeter in je creatief paradijsje . Het ga jullie samen goed. Van harte proficiat! Phil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, er is een nieuw maatje gekomen. Oscar... en het is een sloeber... 😺

      Verwijderen
    2. Sloebers zijn meestal ook genieters...goed é. Ik wens Oscar (toffe naam ook) vele leuke dingen. Dat zal in zijn nieuwe thuis zeker niet ontbreken. Duimduim Phil

      Verwijderen
  2. Ben blij dat je liefdevolle bescherming ervaart onder je mooie, frisse bomen! Geniet ervan! Wegdromen ..,zalig.
    Zoentje voor jou en je beestjes!
    Knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...