maandag 8 juli 2019

Dag 197 Stampertje

Wondere wereld




Ik struin door mijn tuin.
Ik hou van kijken naar bloemen, planten, struiken, zelfs naar onkruid en wildbloeiertjes. 
Ik zie altijd weer iets nieuws.
Schoonheid en eeuwigheid zijn vervat in een behoedzaam kelkblad.
Er zit kracht in een stamper, in het hart van een lelie…
Kevertjes, wantsen, bijtjes en hommels halen hun hart op.
Nectar wordt opgezogen alsof het een lieve lust is.
Vogeltjes krijgen graantjes en stukjes appel… mooi gesneden, en klaargezet op een tafeltje, bij een schoteltje fris water.
Ik zie de dankbaarheid in de bewegingen van mijn gevleugelde vriendjes.
Hoe vijandig ze mekaar soms gezind zijn, ze mekaar toch verdragen als de tafel goed gevuld is. Ze hoeven niet te vechten want er is genoeg.
Ik ga zachtjes in mijn relaxzetel liggen.
Ik observeer wat om me heen gebeurt in de rijke natuur.
Ik mag getuige zijn.
Ik mag deelgenoot zijn…
Ik doe wat ik kan, op mijn manier…
Om het klimaat een beetje te helpen… je weet wel.
Hoe mooi het ook is, wat ik zie… in mijn achterhoofd hoor ik het gesmeek om een beetje regen…
In mijn oren hoor ik gekreun van droge aarde en bijna lege waterputten…
‘De wereld moet nog een eeuwigheid mee…’, zong Louis Neefs…
Ja, da’s waar.
Ik sluit even mijn ogen en doe in stilte een schietgebedje…
Misschien helpt het wel…

Dikke knuffel en een fijne dag nog.

💙


4 opmerkingen:

  1. Jij bent zo puur natuur! Is idd mooi te zien hoe dankbaar ons gevleugelde vrienden zijn. De natuur on zn geheel; een wonder. Net zoals jij.
    Dank je Claudine
    Een mooie dag gewenst en dikke knuffel. Neste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Neste. Ook voor jou een fijne dag ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'De wereld moet nog een eeuwigheid mee'...en we zijn nog aan het discussiëren over hoe slecht het allemaal gaat op moeder aarde...gelukkig zijn er de spontane, bereidwillige natuurzielen die zonder veel woorden gewoon doen en proberen alle zorg te dragen voor de schepping ...blijven de bijtjes leven? blijven de vlinders dwarrelen? Eén ding staat vast, de natuur zal ondanks alle weerstand zijn goesting doen, dat is 'de wet van de sterkste' jammer voor diegenen die de strijd gewild zullen verliezen...
    Juist thuis van een wandeling doorheen de toch al flink bebouwde polders (jammer maar dat is het mensdom)...maar we hebben er toch van genoten...
    We wensen je vanavond alle genot in jouw eigen geliefd, verwend, puur stukje natuur. Bedankt Claudine voor je inzet. Phil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Phil, graag gedaan.
      In de natuur vertoeven kan deugd doen.

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...