vrijdag 12 juli 2019

Dag 201 Kleur !

Gevoel




Ik leef in kleur.
Ik ben kleur.
Kleur is mijn adem.
Kleur is mijn ziel.
Mijn bondgenoot.
Ik begin vandaag in een symfonie van blauw en rood.
Blauw zorgt voor rust, en openheid, al weet ik niet zo hoe dat komt dat ik dat zo voel.
Rood zorgt voor actie, voor gedrevenheid, voor gepassioneerd zijn, en voor gegrond zijn.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Het lijkt wel alsof het rode me met de aarde verbindt, en het blauwe naar de hemel reikt.
Misschien zorgt die combinatie er wel voor dat de energie stroomt.
Voor mij is kleur iets heel intuïtief.
Ik heb natuurlijk de luxe dat ik kan kiezen uit heel veel kleuren, qua verf, qua stift, qua papier… Ik kan aan de slag gaan met een heel kleurenpalet…
Als het niet klopt qua gevoel, heb ik niet goed naar mezelf geluisterd.
Dan heb ik me laten leiden door dingen buiten mezelf…
Ik kan toveren met kleur.
Ik kan mijn gemoed bijstellen met kleur.
Ik heb gele dagen vol intensiteit.
Ik heb rustige groene dagen.
Oranje tilt mijn creativiteit een tikkeltje hoger.
Er zijn dagen met gouden randjes.
Of zilver.
Soms grijs...
Er zijn dagen waar de glans en gelukzaligheid van afspatten...
dat zijn de parelmoeren dagen.
Dagen als juweeltjes om heel hard te koesteren.
Om te bewaren.
Schitterende pareltjes.

Ik wens je een parel van een dag vandaag.
Dikke knuffel.

💙

4 opmerkingen:

  1. Dankjewel Claudine.
    Dat jouw kleurenpalet van rust,actie,passie,intuïtie,creativiteit...je ziel iedere dag mag verblijden en beleggen met parelmoer...
    Om stevig vast te houden en voor altijd te bewaren en van te genieten Claudine. Ik gun het je van harte! Phil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Claudine, alweer prachtig hoe je de regenboog van kleuren benadert. Een energiestroom, die me nu tot mezelf brengt.
    Jouw blauw is prachtig! Het staat je ook zo beeldig...blauw met sterretjes. Ik hou er ook van.
    Rood is een lastig kleur voor mij...
    Ik hou soms echt van wit en zwart. Toch...dat verandert wel.., geen grijs (bah), maar alle kleurtjes. Soms heel fel! Ik stuur je mn ‘groen’ in al zn variaties...
    Jij kan je parelmoer zo mooi delen, dank je! Het is zo puur en zacht. Kleurrijke knuffel voor jou en de jouwen! Neste

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Neste voor jouw regenboog en je hartverwarmend groen. Knuffel ❤️

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...