zondag 7 juli 2019

Dag 196 Moekes


Effekes bekomen



Er zijn zo van die dagen… ik sta op met heel wat plannen voor de dag die aanbreekt.
Ik sla het lichte laken om en zwier mijn beste been uit bed.
Maar van zodra ik een blote voet op de koude vloer naast het bed plaatst, verandert alles. Alle voornemens en agenda’s worden zomaar weggezogen, alsof ze er nooit zijn geweest.
Wanneer ik de gordijnen opentrek en het felle morgenlicht binnen laat sijpelen, komt de ochtend binnen vol onverwachte gasten en voorvallen. Iedereen lijkt iets te willen.
Het houdt niet meer op.
Amper tijd om te ademen en mezelf bij te benen…
Ik hol de hele dag door alsof mijn leven ervan af hangt, terwijl ik nergens kom, en nergens heen moet.
De tijd verglijdt.
Hij loopt als een trein met mij in zijn kielzog.
Als een wapperende vlag drein ik er achter aan in zijn wind, in zijn spoor…
Tot hij eindelijk in een klein stationnetje stilvalt…
Op de toppen van mijn tenen trippel ik naar het stationsbuffet.
Al een geluk dat er eentje is in dit godvergeten boerengat.
Daar ga ik zitten op een hoge stoel.
Ik denk na.
Ik begin te voelen hoe moe ik al ben.
Mijn hoofd leunt zwaar op mijn arm.
Wat waren ook alweer de plannen voor vandaag…
Hm…
Daar weet ik niks van…
Ik keer op mijn kousenvoeten terug naar het begin.
Ik herbegin aan een dag vol me-time…
Het is een dag om voluit te leven…
Prettige dag nog.

💙


2 opmerkingen:

  1. Dag Claudine, alweer zo herkenbaar...plannen...ze vechten in mn kop, ze willen allemaal eerst. Pf. Na een tijdje wakker worden, kom ik tot de keuze ze te laten zijn, gewoon...tot ik die agendapunten loslaat. ‘Niets moet’ besef ik dan. Ik las zinnetje in een mail ‘in de stilte, voorbij je gedachten, vind je innerlijke rust’. Een wijze boeddhist geeft me die boodschap en ik grijp ze vast.
    Dus ook voor mij een vrije dag met mezelf. Zalig he? Zal misschien ook pluimpje vinden van het gezin ‘vink’ die bij ons logeert,🙏
    Warme knuffel, Neste

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op mijn tweede wandeling ook nog een fijn wit pluimen gevonden. Niet van de kipjes dus ...
      Knuffeltjes Neste ❤️

      Verwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...