zondag 14 juli 2019

Dag 203 Vol tooi

Sterk


Zie hem staan glunderen, zo fier als een gieter.
Diepgroen als groen kan zijn.
In vol ornaat toont hij zijn schoonheid aan het landschap.
Zijn kruin is voldragen.
Ze is vol tooi.
Voltooid.
Ondoorzichtig.
Van veraf is het ene blad niet van het andere te onderscheiden.
Ze verhullen elkaar.
Geen enkel blad is misbaar, om hem te laten zijn wie hij is.
Een boom weet wie hij moet zijn.
Hij hoeft daar niet eens over na te denken.
Hij kent zijn vorm vanuit zijn wortels.
Er is geen twijfel in zijn zijn.
Hij is zichzelf.
Altijd.
Niks brengt hem van zijn stuk.
Hij staat stil en is toch vol beweging.
Hij neemt, maar geeft ons daar zoveel voor terug.
Hij zuivert trouw de lucht en mijn gemoed.
Ik hoop dat hij nog lang blijft.
Hij helpt me wanneer ik twijfel.
Ik hoef alleen maar aan hem te denken.
Merci.
Boom.
Voor jouw kracht.
Om die te delen met me…

Dikke knuffel.
Fijne dag nog.

💛

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...