maandag 15 juli 2019

Dag 204 Geluidloos

Fluisteringen


Stt…
Luister…
Hoor je het geluid van de stilte?
Hoor je het gefladder van vlindervleugels?
Ik hoor ze opengaan en weer dichtvouwen.
Bijna onhoorbaar.
Een magische trilling.
Iedere fladderaar heeft zijn eigen fluwelige toon.
Die klinkt net als hun stoffige vleugeltjes.
Die bij elke beweging open en dicht plooien als een accordeon.
Ik wil heel stillekes blijven.
Ik wil hen niet storen.
Mijn aanwezigheid moet hen niet hinderen.
Ik wil hun lied smaken, savoureren.
Het laten binnenkomen in mijn oor.
Ik vergroot de klanken die mijn trommelvlies strelen.
Ze kleuren mijn dag.
De koolwitjes, de citroentjes, de verhakkelde aurélia’s, de vosjes, en dagpauwoogjes…
Het is een wondere wereld.
Ik verwonder me.
Ik bewonder ze.
Daarin zit de kracht van het leven.
Verwonderd blijven.
Luister hoe de stilte klinkt.
Als even de wereld vervaagt en je binnenin ook zwijgt.
Verstilling.
Stt…

Ik wens je een fijne dag.
Met veel verwondering.
Dikke knuffel.

💛



5 opmerkingen:

  1. Hallo Claudine, Ja de natuur is en blijft een en al verwondering. Van alle kleine gevleugelden ben ik verliefd op vlinders, ik krijg er de 'vlinders van in mijn buik'...vooral koolwitjes fascineren me, het zijn meestal ook zij die mijn tuin af en toe een bezoekje brengen...zou het echt waar zijn dat zij ons de groetjes brengen uit de hemel? In ieder geval ik fluister hen stilletjes de groetjes terug aan mijn geliefde engelen in de hemel...het klinkt misschien melig en kinderachtig, toch ben ik altijd blij als er een koolwitje, de nu nog enkele bloemen in mijn tuin een zoentje komt geven.
    Iets anders, geloof het of niet, ik leg juist mijn penseel neer...het werd immers een schilderijtje over 'stilte'...Stilte, 'gratis en zo kostbaar'...als ik de stilte kan horen ben ik voldaan in rust.
    Stilte...het mooiste geluid...
    Stille gelukkige groeten van aan zee. Phil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vlinders zijn heel speciaal. Hier zijn het momenteel ook vaak koolwitjes... ze brengen rust...
      geniet van de stilte en de zee...

      Verwijderen
    2. Dank je wel Claudine...ga ik zeker doen...maar tussendoor smeken toch nog altijd die volle dozen om uitgepakt te worden...stille voort doen en ik kom er wel...rustige gezellig avond nog met je twee knuffels daar. Phil

      Verwijderen
  2. Dag Claudine, verwonderd blijven is zo een mooie deugd. Een leven met veel inhoud...ik wil graag mee verwonderd opkijken naar wat is. Dank je om me eraan te helpen herinneren! Knuffel van Neste

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...