zaterdag 20 juli 2019

Dag 209 Waterschaarste

Nou breekt mijn klomp



Wat heb ik daarnet nu toch weer gehoord net na het nieuws?
Alweer een hittegolf op komst.
Ik begin al te puffen op voorhand.
Ik begrijp de wereld niet zo goed vandaag…
Aan de ene kant verbieden ze de boeren om water uit de beken te halen om hun land te besproeien, terwijl hier in de buurt al weken water wordt weggepompt, dat zomaar in de riolering wegvloeit, omdat er in de tuin een zwembad komt.
Het grondwater is zienderogen gezakt, dat zag ik met lede ogen gebeuren… regenputten komen droog te staan, vissen spartelen in de modder... mijn hersenen slaan daarvan een beetje in de knoop.
De discussie over welk soort water het nu precies is en wie erover beslist, daarover is het laatste woord nog niet gezegd natuurlijk.
Grondwater is niet hetzelfde als water uit een beek…
Ik kan nu al beter mijn hoofd in een dik pak ijs steken… dan ben ik beter voorbereid op die dubbelzinnige beslissingen van 'een overheid'… en op de komende hitte.
Begrijpe wie het begrijpen kan.
Ik versta het niet…
Zuinig omspringen met water.
Water is een kostbaar goed… 
Natuurlijk weten we dat…
Handelen we er echt naar… 
Dat weet ik niet.
Ik kan dan soms zitten denken aan mensen en dieren die in grote droge gebieden leven, die daar van de dorst op de vlucht slaan…
Hoe erg is dat… Hoe wreed…
Ik hoef maar de kraan open te draaien en er komt water uit dat ik kan drinken…
Als dat geen luxe is.
We weten vaak niet hoe goed we het hebben.
Het is niet slecht van daar af en toe eens eventjes bij stil te staan.
Het moest me even van het hart.

Hou het hoofd koel.
Spaar het water een beetje…
Zorg voor jezelf en voor wie je lief is…
Dikke knuffel

💜

PS. Ik ga er even tussenuit... Beetje zomeren, beetje herbronnen, beetje rusten...
Geen idee wanneer ik terug paraat ben. Ik zie wel... Ik wens je mooie dagen en een fijne tijd. Tot later... 

1 opmerking:

  1. Dag Claudine,
    Groot gelijk! Profiteer van de zomerzon en geniet van je rustperiode. Laat je niet opjagen door je trouwe lezers...alhoewel (grapje).
    "Zorg voor jezelf en voor wie je lief is...": wie schreef dat ook alweer? Vele vele groeten en tot later. Dikke knuffel terug. Phil

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...