dinsdag 30 oktober 2018

Dag 34 Dierenrijkdom

Dierenwijsheid


Lieve vrienden.
Ik ben heel blij dat jullie de tijd hebben genomen om deze bijeenkomst bij te wonen.
Jullie zullen wel al gevoeld hebben dat het goede weer voorbij is.
En zo stilaan komt, wat in mensentaal, herfst en winter heet.

De dagen worden korter.
De nachten worden kouder.
Het leven wordt een beetje moeilijker en moeizamer.
Sommigen onder jullie zullen stilaan ook de drang beginnen voelen om ergens weg te kruipen.
Niks mis mee hoor. 

Wij, dieren, doen dat nu eenmaal.

Zij, mensen, krijgen soms een winterdip, heb ik gehoord...
Het schijnt iets naars te zijn, waar ze mee worstelen...


In alle geval,
we moeten hier samen doorheen.
Mekaar helpen waar we kunnen.
Dat heet solidariteit of zo, meen ik gehoord te hebben.
Dat is een groot en geleerd woord voor het zorgen voor mekaar in tijden van nood en zo.

We kunnen het.
Dikke knuffel.


💚

2 opmerkingen:

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...