vrijdag 2 november 2018

Dag 37 Siamese tweelingen

Tweelingen ?


Zie ons hier nu zitten,
in deze turbulente luchten.

Iedereen zal denken dat wij Siamese tweelingen zijn.
Als je de ene ziet,
zie je de andere.

Zou dat opvallen?
Wat denk je?

We lijken ook wel op elkaar natuurlijk.
En we zien er echt wel een beetje dezelfde uit.

En OKÉ,
we leven op vreemde voet met de wereld.
We zijn verstrengeld.
Zoveel is duidelijk.
Voor ons toch.

We hebben een connectie,
een verbond,
waaruit we nooit meer loskomen.

We voelen mekaar aan,
zoals we onszelf aanvoelen.
Of voelen we onszelf alleen maar,
door de aanwezigheid van de ander?

Ik weet het niet.

Maar het is goed zo.

💚









2 opmerkingen:

  1. Mooi, Claudine.
    Mijn dochters zijn identieke tweelingen, ik stuur het eens door naar hen.

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...