woensdag 31 oktober 2018

Dag 35 Dag valiesje

Naar de hemel en erboven


Ach, ach, ach...
Gisteren was het echt mijn soort weertje niet.
Storm, wind, regenvlagen,
ik word er bijzonder onrustig van.
Ik probeerde weg te kruipen onder mijn dekentje,
maar zelfs dan,
bleef de gejaagdheid me achtervolgen.
Ik dronk een kopje hete thee,
om mijn gemoed tot rust te brengen,
maar ook dat bracht geen aarde aan de dijk.

En toen...
kreeg ik een inval,
een schitterend idee...

Ik kon dat winderige weer misschien ten goede gebruiken.
Ik ging op zoek naar mijn bagage…
Je weet wel, die zware valiezen die ik meesleur, van vroeger en zo…
Ik trok ze mee naar buiten,
bond ze stevig vast aan een grote, dikke, krachtige ballon…
en ik liet ze vliegen…

Ik begon al spoedig het effect te voelen.
Ik voelde me lichter, luchtiger… opgelucht…
Opgeruimd staat netjes…
VoilΓ , een mooie zaak was dat…
En die valies,
snel weg was ze…
Waarheen?
Nee, dat weet ik niet.
De grote hemel en daarboven, weten er vast wel raad mee...
Ik was er van af, en dat was het voornaamste,
op zo’n dag.
Het is een aanrader…


Vergeet wel niet het touw te lossen,
want wie weet in welke hannekesnest je dan terecht komt...


πŸ’š





4 opmerkingen:

  1. Echt 'n heel goed idee Claudine!
    πŸ˜ŠπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸŒΉπŸŒΊπŸŒΉπŸŒΊπŸŽƒπŸŽƒ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Claudine, mooi hoe je de gejaagdheid kon ombuigen tot een mooi creatief werk, met als gevolg een opgewekt gevoel. Groetjes Trees

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...