donderdag 4 oktober 2018

Dag 8 de speld

De speld


Ik zoek de speld in de hooiberg.
Er is vast iets ernstigs aan de hand,
want zelfs de hooiberg is spoorloos.

En zo, zonder kompas, raak ik heel snel het noorden kwijt.

Een beetje moe en moedeloos,
kruip ik over de middenvouw van het boek.
Het 'altered book' heet dat, geloof ik, en een betere naam ken ik er niet voor.

Onder mij verborgen zit een bedekt verhaal,
waar ik ook het raden naar heb.
Uiteindelijk ben ik zelf ook niet meer dan een paar stroken verf
op een beduimeld blad van een oud boek.
Ik ben gedoemd om te zoeken, en te blijven zoeken.

Dat is nu eenmaal mijn lot.

Maar toch...
de zoekenden in dit leven zijn gezegend met de drang om door te gaan
en ooit te vinden,
weet ik,
dus ga ik zelf ook onverstoorbaar door.

💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...