woensdag 21 november 2018

Dag 56 Het huis

Gezellig binnen


Met het schriele daglicht is het
toch behoorlijk donker is binnen.

Ik heb de lampionnetjes aangestoken,
die verlichten nu het hele huis,
met wensen van mensen,
met boodschappen van moed,
van kracht,
van doorzetting,
en verbondenheid.

De struisvogels hebben hun kop uit het zand gehaald,
ze zijn waakzaam,
en zelfs ook een beetje lief,
op deze dag.

De koffie is klaar.

De kikker houdt nog even de wacht.
Hij luistert zo graag mee
wanneer het bonte koolmeesje
me zijn dag vertelt.

Fijne dag toegewenst.

💚

4 opmerkingen:

  1. ja het is de tijd van naar binnen gaan en knus en gezellig in ons eigen nest te zijn ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja zeker, lekker in 't zetelke, onder een fleeceke met een goed boek bijvoorbeeld...

      Verwijderen
  2. Bedankt, ik maak er zeker een fijne vrije dag van.

    BeantwoordenVerwijderen

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...