zondag 2 december 2018

Dag 67 Diep in jezelf

Vlammetje


Ik heb het licht gevonden.
Ik heb heel erg lang gezocht.
Mijn rug is helemaal krom gegroeid,
omdat ik dacht dat het diepste licht tegen de aarde aan zat...
Dat was niet zo.
Natuurlijk niet,
hoor ik je denken...
Hoe dom...
Iedereen weet dat licht van boven komt,
toch?
Maar licht,
heb ik geleerd,
is overal te vinden.
Het zit hoog boven,
en ook heel laag beneden...
Meer nog...
Ik heb ook licht in mezelf gevonden.
Terwijl ik dacht dat diep in mij vooral donkerte zat.
Dat was verkeerd gedacht.
Er zit heel veel licht binnenin,
diep in ons allemaal.
We hebben het gewoon verleerd van het te zien,
of te vinden.

Dat licht van binnenin,
straalt heel erg krachtig,
het is een bron van positiviteit,
van levenskracht en levenslust.
Het voedt.

Al die lichtpuntjes,
van mensen die het gevonden hebben,
of bereid zijn het te vinden,
dat kan alleen een oneindige schoonheid
en klaarte tonen.

Ik wens je een zondag vol licht,
ook als het buiten grijs en donker is...

💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...