maandag 3 december 2018

Dag 68 Stralen

Goud in grijze dagen


Het is warm buiten.
De winter is al gekomen,
maar dat voel ik nog niet echt.
Er is alleen die grijsheid in de lucht
die mijn gemoed wat aantast.
En allemaal willen we wel een straaltje zon,
om de boel op te fleuren,
en onze stemming op een hoger niveau te tillen...
En, misschien kwam het door mijn hevig verlangen,
plots zag ik iets vlammends aan de hemel stralen.
Gouden stralen 
verlichtten mijn poriën,
en als bij wonder,
loste de pijn in mijn kneukels en gewrichten
zich ook op...
Mijn metgezellen,
mijn zielsverwanten,
allemaal voelden we dezelfde,
een diepe opluchting,
en een zucht van verlichting,
steeg op 
diep uit onze longen.
Adem.
Adem diep.
In en uit.
Pak het maar binnen,
die straal van steun en kracht...
En laat het goud tot in elke vezel van je ziel stromen...
Het is goed zo...
Hier kan ik even mee verder...
Gestaag de donkere dagen door...

Fijne maandag.

💚

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Redding nabij

Onbeholpen Chanelleke was alweer de reddende engel. Met haar aanhoudende geblaf trok ze mijn aandacht. Ik vond een vogeltje. Ik w...